Aug 31, 2012

Gangnam Style Fever

Lately, my News Feed on Facebook has been filled with Gangnam Style videos and also the parodies of it. Tak dinafikan, memang kelakar video dia. Cuma ada part2 tak senonoh juga. So, taknak tengok banyak2 kali. Tengok sekali je. Lebih banyak tengok parody yg Malaysians buat. Pun banyak yang lawak.


sila pause main video untuk menonton video ini.

Ramai yang terikut2 dengan tarian dia. Mula2 I sendiri tak faham dengan apa yang dia nak sampaikan dalam video ni. Rupa2nya cuma sebab kelakar. Memang kelakar pun. Haha. Jangan terikut2 dengan lifestyle dia dah la ya?? Bahaya tu. 

Cuma, adalah beberapa manusia dan hamba ALLAH yang tak berapa nak faham. I got some broadcast texts on my BBM menyatakan bahawa maksud "Gangnam" ialah "Saya ingin menjadi Yahudi." Hmm, in this case, bukanlah I nak protect this Gangnam Style or whatsoever. I sendiri pun bukan peminat K-Pop. Just that, you guys kena tahu, kalau kita nak protect agama kita, kita kena siasat dulu betul2 apa sahaja maklumat yang kita dapat daripada rakan2. Jangan pula bila kita terima apa2 forwarded messages, kita terus forward kat orang lain. Kalau benda tu tak betul, bukankah boleh menjadikan fitnah dan dosa menfitnah itu lebih berat daripada membunuh?

Daripada apa yang telah saya kaji, the meaning of "Gangnam Style" is a Korean language colloquialism that refers to a luxurious lifestyle associated with the Gangnam district, an affluent and trendy area of Seoul.

Ia bukanlah seperti maklumat yang saya terima, malah jauh daripada itu. Jadi, mari kita sama2 berhenti memfitnah sebaliknya kita mengkaji dahulu sesuatu perkara jika kita berniat untuk mempertahankan agama kita. Tak salah pun nak protect agama, malah ia memang perkara yang dituntut oleh Islam. Cuma biarlah kena pada caranya. Part video yang tak berapa senonoh tu memang tak dinafikan, ya? Hehe. 

Apa2 pun, jom kita layan lagu best dari Maher Zain ni;


sila pause main video untuk menonton video ini.

Thanks for reading (and watching maybe?) ! Enjoy your #MERDEKA55 day! :D

Info about Gangnam Style meaning was taken from;

No comments: