Sep 1, 2012

Social Media and Money

These days, macam2 cara ada untuk kita dapatkan side income. Terpulang kepada pengguna je sama ada dia nak grab peluang tu atau tidak. Cuma ada cara yang illegal dan sudah semestinya ada cara yang legal. Kebanyakan bloggers dan tweeters akan menggunakan cara advertise as dia punya side income. Bukan setakat orang biasa sahaja yang menggunakan peluang ni. Orang2 ternama seperti artists Malaysia juga banyak yang merebut peluang! Contohnya seperti Sazzy Falak dan Maria Elena. Antara medium2 ads yang saya kenal adalah Nuffnang dan ChurpChurp. Nuffnang untuk blog dan ChurpChurp untuk tweet. Tak salah pun kalau kita mencuba. Tak kena bayar pun. Dan yang paling penting, tak haram pun. :)

If korang yang guna twitter tu boleh tengok apa itu ChurpChurp dan sign up, click je kat sini!
And if korang semua yang blogging nak tengok apa itu Nuffnang dan nak signup, click here!

Haa. Kalau you guys tak percaya lagi, I bagi contoh ads yang ada. Click je kat link2 bawah ni. Don't worry. Bukan spam. Cuma advertisements je. Kalau you guys still tak percayalah.

PTPTN Bonanza
MyStar Job
RHB Easy Smart Card

If korang nak tengok contoh ads yang ada di Nuffnang, lihat sekitar blog I ni. Ada beberapa ads yang telah diletakkan.

Kalau korang tak percaya juga, maksudnya korang termasuk dalam golongan2 yang allergic terhadap  advertisements dan golongan tu merupakan antara golongan yang rugi. Yelah, mana tak rugi sebab  peluang buat duit free depan mata. Tak perlu modal pun. Bukan macam MLM or that "Dengan bermodalkan RM100 and boleh untung besar!" in Facebook things. 

I cakap mcmni pun sebab I dah dapat buktinya yang mereka dah bayar I. Walaupun belum banyak. Dah nampak dah yang drpd medium2 ni, I boleh buat side income. Tak rugi pun kalau korang cuba. 

Ok raeders! Thanks for reading and have nice days ahead! :)

No comments: